Regulamin korzystania z Serwisu i umawiania wizyt drogą elektroniczną
§ 1
Definicje
S-LAB CLINICS - S-LAB CLINICS sp. z o.o. z siedzibą w Mirkowie, posługującej się adresem 55-095 Mirków, ul. Kiełczowska 2 (NIP:8961621138, REGON: 524238606) wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001013957, kapitał zakładowy 300000,00 zł, będąca podmiotem leczniczym wpisanym do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą prowadzonego przez Wojewodę Dolnośląskiego - nr księgi rejestrowej 000000260352 oznaczenie organu rejestrowego W - 02.
Regulamin - niniejszy Regulamin korzystania z Serwisu i umawiania wizyt drogą elektroniczną.
Serwis - serwis internetowy znajdujący się pod adresem internetowym: https://www.aspotclinics.pl/, prowadzony przez S-LAB CLINICS, za pośrednictwem którego możliwe jest umawianie wizyt na konsultację medyczną.
Pacjent - osoba fizyczna korzystająca z usług medycznych oferowanych przez S-LAB CLINICS.
Konto Pacjenta - zindywidualizowane konto Pacjenta założone w ramach Serwisu.
Teleporada - porada medyczna udzielana przez lekarza za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności - w formie konsultacji telefonicznej.
Odwiedziny w przychodni stacjonarnej – pacjent ma możliwość umówienia się online lub telefonicznie na wizytę stacjonarną w przychodniach S-LAB CLINICS wskazanych na stronie.
§ 2
Postanowienia wstępne
1. Niniejszy Regulamin określa wymogi techniczne korzystania z Serwisu, zasady funkcjonowania i korzystania z Serwisu, w tym Konta Pacjenta, zasady umawiania wizyt drogą za pośrednictwem Serwisu, zasad realizacji wizyt w formie Teleporady.
2. W zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną, niniejszy Regulamin stanowi regulamin, o którym mowa w art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
3. Poprzez korzystanie z Serwisu, Pacjent akceptuje postanowienia niniejszego Regulaminu. Korzystanie z Serwisu, w tym założenie Konta Pacjenta, jest bezpłatne i dobrowolne.
4. Wizytę umówić można również bez korzystania z Serwisu, drogą poczty elektronicznej lub telefoniczną pod adresem lub numerami telefonów podanymi w Serwisie w zakładce „Kontakt”.
5. Poprzez korzystanie z Serwisu Pacjent oświadcza, że podane przy rejestracji wizyty lub zakładaniu Konta Pacjenta dane są prawdziwe, a ich podanie nie narusza praw osób trzecich.
§ 3
Kwestie techniczne funkcjonowania Portalu
1. Dla prawidłowego korzystania z Serwisu niezbędny jest dostęp do sieci Internet oraz prawidłowo zainstalowana, skonfigurowana i zaktualizowana przeglądarka internetowa Google Chrome, Microsoft Internet Explorer, Microsoft Edge, Mozilla Firefox lub Apple Safari.
2. W celu prawidłowego funkcjonowania Serwisu zaleca się również włączenie obsługi plików cookies. Wyłączenie takiej obsługi może utrudniać lub uniemożliwiać korzystanie z Serwisu lub jego części.
3. Niezależnie od powyższego, dla zapewnienia najlepszej funkcjonalności Serwisu, zaleca się stosowanie najnowszych wersji przeglądarek internetowych i ich bieżące aktualizowanie.
4. S-LAB CLINICS zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian, ingerencji w strukturę techniczną, czasowego całościowego lub częściowego wyłączenia funkcjonalności Serwisu, w każdym czasie bez wcześniejszego informowania o tym Pacjentów, w celach prowadzenia diagnostyki, konserwacji, wprowadzania ulepszeń, dodawania lub modyfikacji treści. W każdym przypadku takiego wyłączenia lub o innych zaistniałych problemach technicznych w funkcjonowaniu Serwisu, S-LAB CLINICS informuje za pośrednictwem Serwisu o takich zdarzeniach oraz o szacunkowym czasie trwania takiego wyłączenia.
5. S-LAB CLINICS nie ponosi odpowiedzialności za ograniczenia w dostępności do Serwisu lub jego nieprawidłowe funkcjonowanie wynikające z ograniczeń w dostępie do sieci Internet, błędów w przesyle danych, działań osób trzecich niezależnych od S-LAB CLINICS, usterek technicznych lub nieprawidłowej konfiguracji urządzeń Pacjenta, jak i z przyczyn wskazanych w ust. 4 powyżej.
6. W przypadku stwierdzenia przez Pacjenta jakichkolwiek nieprawidłowości lub zastrzeżeń co do funkcjonowania Serwisu, Pacjenta proszony jest o przekazanie takich informacji na adres email:klinika@s-labclinics.com.
7. Zabronione są wszelkie działania mogące skutkować zakłóceniem funkcjonalności lub destabilizacją Serwisu. Przez korzystnie z Serwisu Pacjent zobowiązuje się do niepodejmowania takich działań lub działań o analogicznym charakterze lub skutku.
8. S-LAB CLINICS dokłada wszelkich starań w zapewnieniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa korzystania z Serwisu. W przypadkach stwierdzenia okoliczności wpływających na bezpieczeństwo korzystania, w tym stwierdzenia obecności plików zawierających wirusy lub innego rodzaju złośliwe oprogramowanie, Pacjent proszony jest o przekazanie takiej informacji na adres email:klinika@s-labclinics.com.
§ 4
Konto Pacjenta
1. Pacjent ma możliwość założenia Konta Pacjenta w Serwisie, w ramach którego możliwa jest rejestracja wizyt, podgląd umówionych wizyt, potwierdzanie umówionej wizyty oraz dokonywanie płatności za wizytę.
2. W celu umówienia wizyty nie jest wymagane założenie Konta Pacjenta w Serwisie. Założenie konta w Serwisie jest bezpłatne i dobrowolne. Jednocześnie, po dokonaniu rejestracji Konta Pacjenta, nie jest możliwe umówienie wizyty bez zalogowania się do Konta Pacjenta.
3. W celu założenia Konta Pacjenta należy przejść do zakładki „Konto pacjenta” i tam wybrać opcję „Zarejestruj się”.
4. Zakładając konto w Portalu, Klient zobowiązany jest do podania danych: imię, nazwisko, adres email, numer telefonu, PESEL, ulica i numer, miejscowość, kod pocztowy. Wszystkie wskazane dane są niezbędne do założenia konta pacjenta.
5. Dla założenia konta pacjenta wymagane jest zapoznanie się z informacją dla pacjenta i potwierdzenie zapoznania się z taką informacją.
6. Rejestracja Konta Pacjenta następuje po potwierdzeniu chęci założenia konta poprzez użycie opcji „Zarejestruj konto pacjenta”.
7. Pacjent jest wyłącznie odpowiedzialny za prawdziwość i prawidłowość podanych danych w ramach Konta Pacjenta. W przypadku podania nieprawidłowych danych, użytkownik zostanie o tym poinformowany odpowiednim komunikatem. W takim przypadku, rejestracja Konta Pacjenta nie zostanie przeprowadzona do czasu uzupełnienia lub poprawienia danych.
8. Logowanie do Konta Pacjenta następuje poprzez użycie jako loginu numeru telefonu podanego przy rejestracji. Na podany numer telefonu, zgodny z danymi w Koncie Pacjenta, przesłany zostanie w drodze wiadomości tekstowej jednorazowy kod logowania. Kody logowania generowane są automatycznie. Nie jest możliwe ustalenie przez Pacjenta stałego hasła logowania do Konta Pacjenta.
9. S-LAB CLINICS nie ponosi odpowiedzialności za uzyskanie dostępu do Konta Pacjenta przez osoby nieuprawnione w przypadku uzyskania dostępu, w tym bezprawnego, do telefonu Pacjenta przez osoby trzecie i za wynikające z tego skutki.
10. Po zakończeniu korzystania z Konta Pacjenta, w celu zapobieżenia wykorzystania Konta Pacjenta przez osoby nieuprawnione, rekomenduje się wylogowanie poprzez użycie opcji „Wyloguj się”.
§ 5
Umawianie i odwoływanie wizyt
1. Za pośrednictwem Serwisu możliwe jest dokonanie rejestracji wizyty wraz z dokonaniem płatności za umówioną wizytę.
2. Rejestracja wizyty może nastąpić poprzez użycie opcji „Umów wizytę” na stronie głównej Serwisu, poprzez zakładkę „Rejestruj wizytę” lub w ramach Konta Pacjenta przez użycie opcji „Rejestruj nową wizytę”.
3. W celu zarejestrowania wizyty z wykorzystaniem Konta Pacjenta konieczne jest podanie następujących informacji:
a. rodzaj wizyty (z dostępnych opcji: „Online - teleporada” lub „Stacjonarnie - w przychodni”; dokonując wyboru wizyty stacjonarnej, należy dodatkowo dokonać wyboru przychodni);
b. data wizyty (w przypadku braku wolnych terminów na dany dzień, użytkownik zostanie o tym poinformowany odpowiednim komunikatem; w takim przypadku należy zmienić datę wizyty);
c. godzina wizyty (z dostępnych wariantów, w ramach godzin pracy przychodni);
d. informacja o kontynuacji leczenia (z dostępnych opcji: „Jestem w trakcie leczenia medyczną marihuaną” lub „Rozpoczynam leczenie. To moja pierwsza wizyta”);
e. kod rabatowy (jeżeli Pacjent dysponuje kodem rabatowym; pole fakultatywne).
4. W przypadku rejestracji wizyty bez założenia Konta Pacjenta, ponad dane wskazane w ust. 3 powyżej, konieczne jest również podanie następujących danych:
a. imię i nazwisko,
b. adres email,
c. numer telefonu,
d. numer PESEL
oraz potwierdzenie zapoznania się z informacją dla pacjenta. W przypadku podania nieprawidłowych danych, użytkownik zostanie o tym poinformowany odpowiednim komunikatem. W takim przypadku, rejestracja wizyty nie zostanie przeprowadzona do czasu uzupełnienia lub poprawienia danych.
5. Po uzupełnieniu wymaganych danych, chęć umówienia wizyty zgodnie z wprowadzonym informacjami należy potwierdzić poprzez wybór opcji „Zarejestruj wizytę”. W przypadku potwierdzenia, Pacjentowi zostanie przedstawione podsumowanie danych umawianej wizyty (data, godzina, rodzaj wizyty, koszt), jak również udostępniona zostanie możliwość dokonania płatności.
6. Pacjentowi przysługuje prawo odwołania wizyty przed planowanym terminem jej realizacji. W przypadku odwołania wizyty do 24h przed umówionym terminem, S-LAB CLINICS dokona zwrotu płatności za odwołaną wizytę. W przypadku odwołania wizyty w terminie krótszym niż 24h przed umówionym terminem, dokonana płatność nie podlega zwrotowi.
7. W przypadku braku informacji o odwołaniu wizyty i niestawienia się przez Pacjenta w umówionym terminie wizyty, dokonana płatność za wizytę nie podlega zwrotowi, a termin wizyty nie podlega zmianie na inny termin.
§ 6
Teleporada
1. Teleporady realizowane są przez lekarza medycyny, w drodze telefonicznego połączenia z Pacjentem, pod numerem telefonu podanym podczas rejestracji Konta Pacjenta lub rejestracji wizyty.
2. Po nawiązaniu połączenia w ramach Teleporady, lekarz dokonuje weryfikacji danych Pacjenta, w tym w szczególności poprzez potwierdzenie imienia i nazwiska, daty urodzenia, adresu zamieszkania, numeru PESEL.
3. Treść i przebieg Teleporady umieszczane są w dokumentacji medycznej Pacjenta. Pacjent jest wyłącznie odpowiedzialny za prawidłowość i prawdziwość danych i informacji przekazanych lekarzowi podczas Teleporady.
4. W czasie Teleporady, Pacjent powinien przebywać w miejscu zapewniającym możliwość swobodnej i dyskretnej rozmowy, jak również mieć przygotowaną i dostępną dokumentację medyczną.
5. Po ustaleniu wskazań medycznych, lekarz w ramach Teleporady może wystawić receptę, wystawić skierowanie na badania lub skierowanie na konsultację z lekarzem określonej specjalizacji. Lekarz może również poinformować Pacjenta o konieczności przeprowadzenia wizyty stacjonarnej, jeżeli charakter problemu zdrowotnego uniemożliwia udzielenie świadczenia zdrowotnego w formie Teleporady.
6. Niedopuszczalne jest w czasie Teleporady używanie zwrotów o charakterze obraźliwym, naruszające prawa osobiste lekarza lub innych osób lub w jakikolwiek inny sposób naruszania powszechnie obowiązujących przepisów lub norm społecznych. W takich przypadkach lekarz uprawniony jest do przerwania Teleporady i zakończenia połączenia z Pacjentem. W takim przypadku dokonana płatność za wizytę nie podlega zwrotowi, a termin wizyty nie podlega zmianie na inny termin.
7. W ramach Teleporady, lekarz podejmie trzy próby połączenia telefonicznego z Pacjentem. W przypadku braku uzyskania połączenia z Pacjentem, umówiony termin Teleporady przepada, a uiszczona płatność nie podlega zwrotowi.
8. Pacjentowi przysługuje prawo odwołania Teleporady przed planowanym terminem jej realizacji. W przypadku odwołania wizyty do 24h przed umówionym terminem, S-LAB CLINICS dokona zwrotu płatności za odwołaną wizytę. W przypadku odwołania wizyty w terminie krótszym niż 24h przed umówionym terminem, dokonana płatność nie podlega zwrotowi.
9. W przypadku braku informacji o odwołaniu wizyty i nieodebrania połączenia w ramach Teleporady pomimo podjęcia trzech prób połączenia się przez Pacjenta w umówionym terminie wizyty, dokonana płatność za wizytę nie podlega zwrotowi, a termin wizyty nie podlega zmianie na inny termin.
§ 7
Cena i płatność
1. S-LAB CLINICS świadczy usługi medyczne odpłatnie. Koszt wizyty oraz inne koszty są wskazane w aktualnym cenniku dostępnym w Serwisie, z zakładce „Regulamin” zawierającej regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego S-LAB CLINICS sp. z o.o. Płatność dokonywana jest z góry, nie później niż na 30 minut przed umówionym terminem wizyty.
2. Dokonanie płatności możliwe jest osobiście w placówce, w której umówiona została wizyta lub przez Internet, za pośrednictwem kanałów płatności dostępnych w ramach usługi PayU, oferowanej przez jej operatora.
3. W przypadku odwołania umówionej wizyty, z zastrzeżeniem treści § 5 ust. 6 i 7 i § 6 ust. 8 i 9 Regulaminu, zwrot kosztu wizyty nastąpi na rachunek bankowy, z którego została dokonana opłata. Jeżeli taki sposób zwrotu nie jest możliwy z przyczyn technicznych, S-LAB CLINICS skontaktuje się z Pacjentem drogą mailową lub telefonicznie w celu ustalenia rachunku bankowego na dokonanie zwrotu. Zwrot środków nastąpi w terminie __ dni od odwołania wizyty przez Pacjenta, z zastrzeżeniem jednak zdania poprzedniego. W takim przypadku zwrot nastąpi w terminie 14 dni od wskazania przez Pacjenta rachunku właściwego do dokonania zwrotu.
4. W przypadku niedokonania płatności w terminie wskazanym w ust. 1 powyżej, wizyta zostaje automatycznie anulowana wraz z upływem wskazanego terminu.
§ 8
Reklamacje
5. Wszelkie reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną, w tym funkcjonowania Serwisu lub elektronicznej rejestracji wizyt, powinny być zgłaszane przez Pacjenta na adres email: klinika@s-labclinics.com w terminie 14 dni od stwierdzenia okoliczności będących podstawą reklamacji.
6. W ramach reklamacji, Pacjent proszony jest podać następujące informacje: imię i nazwisko, PESEL, adres email lub telefon, na który należy udzielić odpowiedzi na reklamację, szczegółowy opis stwierdzonych nieprawidłowości lub zastrzeżeń co do usługi.
7. W przypadku braku podania w treści reklamacji danych niezbędnych dla rozpoznania reklamacji lub udzielenia odpowiedzi na reklamację, reklamacja nie będzie rozpatrywana.
8. Reklamacja Pacjenta zostanie rozpoznana w terminie do 14 dni od jej otrzymania przez S-LAB CLINICS. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie poinformowany za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na numer telefonu wskazany w zgłoszeniu reklamacyjnym.
§ 9
Wypowiedzenie umowy świadczenia usług drogą elektroniczną
1. Pacjent ma prawo wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie prowadzenia Konta Pacjenta w każdym czasie i bez podania przyczyny, ze skutkiem natychmiastowym.
2. Wypowiedzenie umowy przez Pacjenta może zostać złożone drogą poczty elektronicznej, na adres email klinika@s-labclinics.com
3. S-LAB CLINICS może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie prowadzenia Konta Pacjenta w przypadku braku korzystania przez Pacjenta z Konta Pacjenta przez okres przekraczający 30 dni.
4. Skutkiem wypowiedzenia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną jest usunięcie Konta Pacjenta, co wiązać się będzie z utratą dostępu do jego funkcjonalności i zawartych w nim treści. Skutek taki nie wpływa na przetwarzanie danych osobowych i medycznych Pacjenta zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami.
§ 10
Ochrona danych osobowych
1. S-LAB CLINICS jest administratorem danych osobowych Pacjenta zamieszczonych w Serwisie. Dane te są przetwarzane wyłącznie w celach niezbędnych dla realizacji usług w zakresie rejestracji wizyty oraz świadczenia usług medycznych.
2. Szczegółowe regulacje w zakresie ochrony danych osobowych dostępne są w Serwisie, w zakładce „Polityka Prywatności”.
§ 11
Postanowienia końcowe
1. Regulamin wchodzi w życie z chwilą jego zamieszczenia w Serwisie.
2. S-LAB CLINICS uprawniona jest do wprowadzania zmian w treści Regulaminu w każdym czasie i zakresie. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie z chwilą ich zamieszczenia w Serwisie.
3. S-LAB CLINICS jest uprawniona do zawieszenia lub usunięcia Serwisu lub poszczególnych funkcjonalności Serwisu w każdym czasie i bez wskazania powodu.
4. W przypadku uznania poszczególnych postanowień Regulaminu za nieważne lub bezskuteczne, nie wpływa to na ważność czy skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu.
5. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązujące, w szczególności ustawy - Kodeks cywilny, ustawy o działalności leczniczej, ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
6. Pacjentowi przysługuje możliwość skorzystania z polubownego rozwiązania sporów za pośrednictwem unijnej platformy ODR dostępnej pod adresem: ec.europa.eu/consumers/odr .